zaterdag 3 oktober 2009

Op zoek naar een nieuwe fiets

Op zoek naar een "nieuwe" (=tweedehands) fiets. Eigenlijk had ik een tv-show op zaterdagavond met een SMS- en 0900-belronde in gedachten, maar zowel RTL als SBS hadden geen interesse.... Dan moet ik zelf maar op Marktplaats zoeken.

Waar moet de nieuwe fiets aan voldoen, in ieder geval moet de tweewieler tegen m'n ruige (kuch) Leidse leven kunnen. Maar het belangrijkste is degelijkheid, dus het zal wel weer een Gazelle worden. En het feit dat ik 'm niet binnen kan stallen, betekent dat het ding in ieder geval niet mag wegroesten bij de eerste regenbui.

Zo'n oude Zweedse legerfiets is natuurlijk wel ontzettend gaaf, maar ik ben bang dat een dergelijk oud beestje dan binnen een maand aan het roesten is, en een oldtimer moet je met respect binnen stallen. In Haaksbergen heb ik nog een aardige Kronan gevonden, eens kijken of daar wat te regelen valt. En anders zijn er nog voldoende betaalbare Gazelle's in de regio verkrijgbaar.

Het valt me wel op dat hier in het Oost'n je voor minder geld betere fietsen krijgt dan in de Randstad. Dan is het me de 6 Euro wel waard om de fiets maandagavond in de trein mee naar Leiden te nemen.

1 opmerking:

David zei

Ik merk al een prijsverschil tussen Amsterdam en Utrecht... Moet nog een nieuwe fiets voor in A'dam hebben, maar die ga ik maar mooin in Utrecht kopen. Scheelt ook een bak geld.

Tot morgen!