maandag 5 oktober 2009

De fiets: let op voor oplichters

Nou, dat gaat lekker zo met de nieuwe fiets. Ik had deze Kronan uit Haaksbergen dus gezien op Marktplaats en erop geboden afgelopen vrijdagavond. Zaterdag mailde de plaatser van de advertentie:
"voor 100,- gaat de koop door"

Vervolgens geprobeerd een afspraak te maken met dit heerschap om de fiets te bezichtigen en mee te nemen. Na enig overleg bleek dat hij pas woensdag tijd had, een familielid zou de fiets dan voor mij gaan ophalen omdat ik zelf dan in Leiden ben.

Vervolgens heeft hij de advertentie niet verwijderd van Marktplaats waardoor er biedingen van 110 en 120 Euro binnen kwamen. Omdat ik de fiets toch graag wilde hebben, ben ik toch akkoord gegaan met deze hogere prijzen, hoewel dit natuurlijk niet fair is.

De afspraak is vervolgens verplaatst naar maandagavond, dit omdat ik de fiets dan zelf kon ophalen en om te voorkomen dat de prijs nog verder op zou lopen. Meneer zou me nog terugbellen voor een precies tijdstip.

Echter, iets voor 19.00 uur mailt hij:
"Ik heb een bod gehad van 150,- van (..)

dus ik weet niet wat u wil"


Ja, leuk joh, zo zijn we dus niet getrouwd. Ik heb vervolgens gemaild dat de koop niet doorgaat, én melding gemaakt van deze praktijken bij Marktplaats, Opgelicht en dus hier op m'n weblog.

Als je dus fietsen zoekt op Marktplaats, ga niet in op advertenties van Leon Masselink uit Haaksbergen (e-mail: l_masselink@live.nl).

Resultaat is dus dat ik drie dagen en veel gedoe verder ben, maar nog geen fiets heb.

Weet iemand nog een leuke Kronan of degelijke Gazelle voor een redelijke prijs?

Geen opmerkingen: