zaterdag 3 oktober 2009

Alles aan elkaar!

Gisteren even aan het knutselen geweest om Facebook, Twitter en Blogger (en ook het ouderwetsche Hyves) aan elkaar te knopen. Eigenlijk wilde ik de RSS-feed van m'n weblog in Twitter, Facebook en Hyves integreren.

Voor Facebook gebruik ik de gadget RSS Graffiti waarmee de posts op m'n weblog gelijk doorlopen naar de Wall van m'n Facebook. Voor Twitter is Twitterfeed handig, waardoor de posts vanzelf als tweed op Twitter verschijnen. In Hyves is het nog niet gelukt om de berichten uit de RSS-feed in de Hyves-weblog te laten verschijnen, maar ik heb wel een widget gebouwd via de site Yourminis waardoor m'n posts wel in een apart venster op de Hyves-pagina verschijnen. Je merkt dan toch dat Hyves wel minder geavanceerd is dan Facebook en Twitter.

Het resultaat is dus nu, dat als ik een bericht op Blogger zet, dit automatisch op Facebook, Twitter én Hyves verschijnt, en dat bespaart me al die sites afzonderlijk bijhouden.... En nu tijd voor wat minder digitale zaken, eens kijken of ik een tweedehands fiets voor in Leiden kan vinden.

Geen opmerkingen: