vrijdag 27 augustus 2010

Hengelo-Osnabrück in de regen

De updates van mijn huidige reis kunnen geplaatst worden afhankelijk van de beschikbaarheid van (mobiel) internet. Op dit moment in Duitsland heb ik de beschikking over een USB-stickje, maar in Frankrijk niet. Daarom kan het wat langer duren voordat die updates online verschijnen.

Om 07.44 uit Rijssen vertrokken met de Vlaflip naar Hengelo. In Hengelo wil ik twee dingen doen. Een Interrail-aanreisticket naar Bentheim Grens kopen en koffie halen in het buffet. Aangekomen op het perron blijkt het buffet van de aardbodem verdwenen, de modernisering heeft hier ook toegeslagen, waarschijnlijk komt er een hippe Servex-formule met te dure koffie en alleen staanplaatsen, YES, NOT :-(

Ok, op naar het loket dan maar. De automaat weigert mij een kaartje tot de grens te verkopen (vanaf Bentheim Grens kan vreemd genoeg dan wel weer), en van Interrailkorting heeft het apparaat nog nooit gehoord. Naar het loket dan maar. De (overigens vriendelijke) dame weet het kaartje zo op het scherm te toveren, €2,70 kost het. Maar daar komen nog €3,50 boekingskosten bij, WTF, #$((@# NS Lospeed, Nouja, laat dan maar. Uit de automaat haal ik vervolgens een enkeltje Hengelo-Bentheim Grens met VDU en Railpluskorting, €4,90. Hebben die leeghoofden in Utrecht toch nog €2,20 aan mij verdiend, afzetters.

Wegwezen hier, gelukkig komt IC141 al snel aanrijden. Net zoals bij vertrek uit Rijssen, regent het nog steeds. Dat zou het tot in Hamburg blijven doen, en in Nederland nog tot problemen leiden.

Gelukkig weet DB me wel voor een redelijke prijs een ontbijt te verkopen en tot Osnabrück zit ik lekker in de BordBistro met een bakje koffie.

Aangekomen in Osnabrück maakt IC141 zich snel uit de voeten vanuit de donkere tunnel waar het perron deels in ligt.

En het bleef regenen....

Posted by Picasa

Geen opmerkingen: