dinsdag 16 december 2008

Tussen Flirt en ICE deel 2

In Münster stond het nodige materieel opgesteld.

De Baureihe 110 is verdrongen van de lijnen waar EuroBahn nu rijdt, dit exemplaar stond mooi op een kopspoortje.
 
Diverse Talenten staken ook de koppen bij elkaar.
 

Vervolgens maar eens een ontbijt gekocht. Een lekkere beker koffie, goed belegd broodje en een grote rozijnensnack (zo'n rond ding met vanille) voor 5 Euro. Lekkerder en voordeliger dan de Ces't du Puin, het kan dus wel Servex.

Boven gekomen kwam net de Flirt van Eurobahn binnen rijden.
 
Binnen werd ik aangenaam verrast. Prettige stoelen, veel beenruimte, tafeltjes in de tweezits, een gigantische comfortverbetering tov de 425-en die hier eerder reden. Bovendien rijdt een Flirt ook vrijwel geruisloos en rustig, al met al een zeer prettige trein.
 

Wat nog wel hetzelfde is als in de DB-tijd, is het splitsen van de treinen in Hamm. Twee vierdelige Flirt's vertrekken uit Münster, vanaf Hamm gaat de voorste naar Paderborn, de achterste rijdt dan naar Bielefeld. Na Hamm ligt er een stuk waar je 160 mag, wat dan ook gelijk in de praktijk werd gebracht (NS Hispeed wil dit ook graag, in Duitsland doen ze het gewoon met een REGIONALBAHN(!), de laagste treincategorie dus). Verder was er nog een mevrouw die eigenlijk naar Bielefeld moest, maar toch in het treindeel naar Paderborn zat, ondanks de drieomroepberichten en lichtkrant die het toch duidelijk aangaven.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: